Efter att du har tagit emot produkterna rekommenderar vi att du så snart som möjligt undersöker om leveransen motsvarar din orderbekräftelse, om produkterna har blivit skadade under transporten eller om produkterna annars har fel eller brister.
Om en produkt som du har köpt visar sig vara felaktig enligt konsumentköplagstiftningen har du möjlighet att reklamera produkten. Anmälan om fel och brister hos produkterna görs via vårt reklamations/returformulär. Det måste ske inom rimlig tid (2 månader anses alltid rimlig tid) efter du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet eller bristen på varan.
Eventuell tvist har du som konsument rätt att få prövad av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige. FORMKÖK en del av mwgruppen ab följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Allmänna reklamationsnämnden box 174, 101 23 Stockholm. ARN
Utöver Allmänna Reklamationsnämnden kan du även vända dig till EU:s gemensamma tvistelösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren. EU
Vid nyttjande av reklamationsrätten sker återbetalning först när produkten anlänt till oss på FORMKOK en del av mwgruppen AB (559292-1406)
Vid nyttjande vid reklamationsrätten hänvisar vi till vårt formulär där kontaktuppgifter finns tillgänglig
Enligt konsumentköplagen har konsument 3 år och 2 månaders reklamationsrätt.
Garantierna gäller vid konstaterat fabrikationsfel. Det är avgörande att montaget skett enligt våra monteringsanvisningar, och att skötselanvisningarna följts. Garantin gäller inte vid olyckshändelser, felaktig användning eller belastning, felaktig rengöring, knivhack, slag, repor och liknande, eller slitage som beror på felaktig installation.
Produkt som utgått ur sortimentet ersätts med liknande produkt från nuvarande sortiment, i de fall vi inte kan beställa den tidigare produkten från underleverantör, och/eller inte kan tillverka den i egen regi.